Kasownik błędów — zamiast Emulatora AdBlue — dla ciągników siodłowych Euro5/Euro6
Jest to interfejs diagnostyczny podłączany do złącza diagnostycznego OBD w ciągnikach siodłowych wszystkich marek. Nie wymaga podłączenia laptopa. Automatycznie i bardzo szybko łączy się ze wszystkimi sterownikami w aucie, jeżeli wykryje w nich błędy – natychmiast je usuwa. Również licznik odliczający czas do ograniczenia mocy lub prędkości zostanie zresetowany. Umożliwia wyjście z tzw. trybu pełzania i kontynuację jazdy z normalną mocą i prędkością. Urządzenie szczególnie przydatne za granicą, umożliwia uniknięcie wysokich kosztów holowania i naprawy pojazdu. Powinno być na wyposażeniu każdego ciągnika siodłowego – ważne tak samo jak „polisa ubezpieczeniowa”.Urządzenie diagnostyczne jest w pełni legalne – wolno posiadać, wolno używać zarówno w Polsce jak i za granicą.
Jak to działa ?
Włączyć zapłon (bez uruchamiania silnika) i umieścić Kasownik w złączu diagnostycznym OBD.Mrugająca czerwona kontrolka informuje o pracy urządzenia.
Po kilku sekundach zapali się zielona kontrolka informująca o zakończeniu pracy.
Wyłączyć zapłon i usunąć urządzenie z gniazda diagnostycznego.
Zaczekać 10s aż wszystkie przekaźniki się wyłączą.
Gotowe, można uruchomić silnik i kontynuować jazdę bez ograniczeń mocy ani prędkości.
W jakich sytuacjach się przyda:
1. Silnik jest w trybie awaryjnym — redukcja mocy do 50%W przypadku obciążonego zestawu oznacza to poważne kłopoty z dalszą jazdą. Ciągnik nie ma siły przyspieszać, podjeżdżając pod wzniesienia trzeba redukować na niskie biegi. Zwiększenie zużycia paliwa o 4–8 l/100km
2. Pojazd w trybie pełzania — ograniczenie prędkości max do 20 km/h
W takiej sytuacji potrzebna jest natychmiastowa interwencja serwisu z odpowiednim sprzętem diagnostycznym. Z taką prędkością nie wolno jechać autostradą. Daleko od bazy, nie wiadomo gdzie szukać serwisu, jest weekend lub noc i żaden serwis o tej porze nie pracuje – tym czasem terminy gonią i trzeba dotrzeć do celu na czas.
3. Awaria układu oczyszczania spalin SCR AdBlue
Nie chcesz instalować emulatora SCR AdBlue, boisz się kontroli i skierowania do obcego serwisu w celu naprawy.
4. Zapchanie filtra cząstek stałych DPF
Usterka pokazuje się nagle, zazwyczaj w najmniej oczekiwanym momencie i daleko od bazy.
Zazwyczaj zapisują się 3 charakterystyczne błędy związane z:
- skrzynią biegów
- prędkością kół
- ABS
6. Gdy wyświetlają się informacje o błędach:
- Niski poziom AdBlue
- Nieprawidłowa jakość AdBlue
- Przerwa w czujniku NOX
- Wysoki poziom emisji w spalinach
- Za wysoka emisja
- Układ wydechowy ostrzeżenie
- Usterka oczyszczania spalin
- Usterka końcowej obróbki spalin
- Usterka układu kontroli emisji
- Redukcja mocy silnika
- Moc silnika ograniczona
- Silnik w trybie ograniczenia
- Ograniczenie momentu
- Zmniejszenie siły uciągu
- SCR Redukcja mocy
- Zredukowanie prędkości max do 20 km/h
- Silnik ostrzeżenie
- Zjazd do serwisu
- Czas na serwis
- EDC Diagnoza
- MR Zjechać do warsztatu
- silnikiem i jego osprzętem
- układem wydechowym
- układem oczyszczania spalin SCR AdBlue
- automatyczną skrzynią biegów
- układem hamulcowym
- zawieszeniem
- Tachografem
- i innymi
Kasownik błędów programowany jest pod wybraną markę:
DAF Euro6
IVECO Euro5
IVECO Euro6
MAN Euro6
MERCEDES MP4 Euro5
MERCEDES MP4 Euro6
RENAULT Euro6
SCANIA Euro5
SCANIA Euro6
SCANIA S Euro6
VOLVO Euro6